dissabte, 3 d’octubre del 2009

Final de l'aventura FM3

Després de dos mesos de posar els peus en aquesta terra, ja tinc el meu FM3!
és la visa d'estudiant, el documentent que em legalitza en aquest país, ja no som unos sin papeles!!
La veritat és que aquest tràmit és l'ho pitjor que hi pots haver, si ja cansa fer papeleos imagineu-vos aquí méxic!
Et lleves pensant que has d'anar a immigració i bufes, malgrat la calor que fa et poses pantalons llargs, sabates tapades i una brusa amb màniga (sino no pots entrar), agafes un taxi, veus l'edifici blanc, el que més odiem els internacionals, entres, et registres, agafes morrió i amb la boca tapada demanes torn, et donen un número marró o vermell (els que mai avancen) esperes, mires a tothom i tothom està cansat, cansat d'esperar, esperes, esperes que diguin el teu número i el teu color, bingo t'ha tocat! t'aixeques i amb tots els ànims entregues papers, t'els segellen tots i et diuen fins d'aquí dues setmanes, ja te'n pots anar.
Passen dues setmanes i primer truques, no t'arrisques a anar allà sense saber si hi pots anar, marques el número, extenció 215, demanes per la teva visa, t'has d'esperar. passen més dies i et citen a una hora per anar a posar les teves emprentes dactilars, bona noticia! altre cop el mateix tràmit fins que al final depsres de dos mesos veus que el teu número de visa està a la llista de pendents de recollir!!! Així que per últim cop ahir vaig anar a l'oficina de color blanc, que tothom va tapat i amb morrió a recollir el meu document!
un document que ara em permet marxar del pais, perquè sense ell res de res, ni la frontera podiem trepitjar! i un document que per 6 mesos d'estada al pais no ens fa falta perquè amb una visa de tursita passem, però que des del Tec ens fan registrar!

1 comentari:

Anònim ha dit...

hahahahaha! Sé molt bé del que parles i no et queixis que tan sols has tardat 2 mesos...jo no el vaig tindre fins a finals d'abril i vaig arribar al desembre!! Jo vaig intentar enamorar-me d'un dels que està allà....i em deia va Síl....que és guapo va....així al matí quan em tocava anar cap allà ho feia amb més ganes!! Laura, no et vaig respondre el mail de les convalidacions perquè encara no les han fet, els que hem tornat d'erasmus encara no estem matriculats perquè encara no han tancat els nostres expedients! I em sembla que va per llarg...quan sàpiga el què ja et diré com ha quedat la cosa!!
Em vas dir que feies analisis crítica...tens al Marcelo Espinosa? jo també al vaig fer...en alguna assignatura tens al Silverio Sierra? a mi em feia paisatgisme i m'agradava molt...

Bé...no m'enrollo més que he d'acabar una maqueta..apali! Petons i records a la casa verde!
Sílvia